Introducere DanishWebShops

Velkommen til DanishWebShops.

På denne side vil der løbende blive opdateret omkring nogle af de nyere webshops som tager kampen op i Danmark og prøver at skabe en indtjening gennem net butikker.

Vi kan se på det danske marked at nethandel er steget markant indenfor de sidste 5 år, hvilket selvfølgelig også skaber en større efterspørgsel efter webshops. Dette imødekommer de fleste allerede etablerede butikker, men også helt nye webshops åbner til dagens lys. Eftersom efterspørgslen er stor omkring nethandel, vil udbuddet selvfølgelig også stige da der konstant bliver lavet detaljeret analyser omkring disse markeder.

6556989-nethandel

Vi kan blandt andet følge de mange analyser som FDIH leverer.

“FDIH e-handelsanalyse er Danmarks største og ældste analyse om danskernes adfærd på nettet. Analysen er uvildig med formål at følge udviklingen i dansk e-handel ved at belyse danskernes digitale købsadfærd.”

Source: http://www.fdih.dk/analyser/fdih-e-handelsanalyse/om-e-handelsanalysen

Derudover kan vi se på en artikel fra Berlingske at tilbage i 2013 har mere end 72% af alle danskere mellem 16 og 89 år handlet på nettet. Det svarer altså til hele 3.300.000 har handlet på nettet, i følge Danmarks statistik i deres tal for “IT-anvendelsen i befolkningen 2013”.

Norge og Danmark potentielt for webshops

Norge og Danmark er de mest intensive lande når vi taler om shopping. Det kan hænge sammen med den digitaliseringsstrategi som Danmark har lært de forskellige danskere at bruge internet kommunikation uanset om de skal i kontakt med det offentlige, virksomheder eller blot deres venner, bekendte og nye kontakter.

Alt dette giver et indblik i at det danske marked er expontensiel overfor netshops, og derfor vælger vi her hos DanishWebShops and samle en liste samt information overfor webshops og virksomheder som agere på internettet.

Nye tal fra de danske webshops og Danmarks statistik fortæller os at overraskende er det nu kvinderne som overhalerne mændende når det gælder det danske marked indenfor nethandel. Og denne tendens er stigende. Dette er blandt andet TrendHim som bliver overrasket, da de siden 2008 har beskæftiget sig med at sælge smykker, tasker og accessorios kun til mænd. Men trods det er deres kunder for det meste kvinder. Nemlig 56% af alle kunder fra webbutikkens statistikker viser sig at være kvinder, et tal som er langt fra hvad man tidligere har set på webshoppens statistikker.

Denne observation støtter Danmarks Statistik op omkring. I en af de nyeste offentliggørelser fra DST(red. Danmarks Statistik) ses den samme trend nemlig tydelig. Mænd har ellers førhen altid været langt mere købsstærke på nettet end kvinderne. Men siden 2014 er kvinderne kommet godt med, og i 2015 er mændende altså overhalet. Hvis vi ser tilbage i 2014 har 78% af kvinder og mænd handlet på nettet, hvor blot 4 år forinden, altså 2010 lå vi på en procentdel der lyder således: Kvinder, 65% og 70% af mænd.

Dette kan selvfølgelig skyldes at kvinder elsker det at gå rundt og shoppe mens mændende hellere vil ligge hjemme i stuen og købe noget tøj gennem deres bærbar computer eller smartphone. Men efter de store shops som Zalando er kommet til Danmark er denne trend bare helt ændret. Kvinderne er kommet godt efter det når vi snakker nethandel og her er branchen bare helt ændret. Det store udvalg og aggressive markedsføring har altså fået kvinderne til at se anderledes på hvor de vil shoppe.

Etablering af webshop

Også fordi det er så nemt at oprette en webshop sker dette i stor stil i øjeblikket.
Der skal ikke nødvendigvis de samme investeringer til, du skal ikke bruge samme mængde af personale, lokaler osv. Altså dine udgifter til diverse ting bliver minimeret, samt oftest vil der være mulighed for at lave aftaler med leverandører hvor du først bestiller efter der er kommet en ordre ind. Ellers er det ikke nødvendigt med et ligeså stort varelager, da kunden alligevel ikke får produktet med det samme, så kan der hurtigt bestilles og så videresendes i den rette pakke.

Tilgengæld er der visse ting man skal være opmærksom på ved etablering af en webshop. Forbrugeren kan faktisk bytte varen uden yderligere omkostningerne hvis du ikke husker at oplyse kunden om at returneringsomkostningerne er til stede i dine handelsbetingelser. Derfor risikerer du selv at hænge på disse ekstraudgifter hvis du ikke har gjort det tydeligt nok.

Derudover ser vi at varer kan returneres i en brugt tilstand som gør det sværre for webshopsne at se hvor meget et brugt produkt er blevet brugt, og da der ikke er nogen face-to-face udveksling har der også floreret en trend hvor man bestiller en flot kjole eller et flot sæt tøj til en særlig begivenhed eller fest, og så efterfølgende returnere dette. Specielt fordi at brugeren har yderligere 14 dage til at sende varen retur. Det er blot vigtigt at kunden kontakter din webshop 14 dage efter køb for at gøre opmærksom på at returretten skal bruges. Tilgengæld for at undgå den reelle kundes utilfredshed ved en returret kan det være en ide at gøre opmærksom på at kunden skal gemme kvitteringen for afsendelse af produktet, da du altså ikke har ansvaret for at tilbage betale hvis produktet aldrig dukker op og kunden ikke kan bevise at produktet er blevet sendt. Her ligger bevisbyrden på kunden, og ikke virksomheden.  Men husk nu at gør kunden opmærksom på fortrydelsesretten på 14 dage, eftersom at hvis du ikke oplyser omkring dette kan du risikere at blive dømt op til 12 måneders retur ret på et produkt.

Du kan kigge Trendsonline igennem for flere tips og tricks hvis du overvejer at starte din egen webshop i Danmark.

 

Vil du have din webshop/virksomhed på listen, så send os en mail.

Siden vil løbende blive opdateret og holdt ved lige, så besøg os endeligt løbende eller tilmeld dig vores nyhedsbrev for at holde dig opdateret med nye spændende webshops i Danmark.

Reklamer

Skriv et svar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s