SexshoppenDanmark – Erotisk webshop

Så kan vi glæde vores læsere med vi nu har gjort klar til den første webshop som vi holder opdateret på vores side. Denne gang omhandler artiklen om den nyere webshop som tager kampen op i den stenhårde branche, erotisk legetøj. En webshop med sexlegetøj så som dildoer, vibratorer, kondomer og meget andet billigt sexlegetøj.

Sexshoppendanmark har for nyligt fået lavet en ny hjemmeside efter blot 6 måneders opstart, besluttede ejeren Simon at få lavet et nyt og opdateret design som forholder sig til den kundegruppe der handler på virksomhedens hjemmeside.

Webshoppen er udviklet i et mørkt design med den røde farve til at fremhæve den seksuelle hygge stemning, hvor vi ser den grønne farve som tidligere er bevist at være med til at hæve konverteringen på siden. Lige som vi ser på så mange andre sider, har den grønne farve været den mest indbydende farve for folk at trykke på, hvilket også hjælper enhver webshop med at hæve salgsratioen kontra besøgende.

Sexshoppendanmark har endnu ikke et regnskab at se eftersom virksomheden er oprettet som enkeltsmandsvirksomhed og derfor er det ikke tvang at offentliggøre regnskabet for året forinden. Tilgengæld har vi fået tal på det antal besøgende er steget siden langeringen af den nye side. Dette er selvfølgelig med til at gøre at salget også vil stige. Oftest ser man i sammenhæng med en ny hjemmeside at kunderne først lige skal tilvænne sig det nye design før de vælger at købe et produkt på siden.

Sexshoppen fokusere på salg på følgende områder:

  • Dildo
  • Kondomer
  • Vibrator
  • Pocket pussy
  • Penis ring
  • Flesh light

Derfor har vores tekniske eksperter også været inde og kigge lidt yderligere på disse produkter hvor man tydeligt kan se det nye indbydende design egner sig perfekt til produkter i denne kategori.

Mock-Up

Dildo Branchen

Dildo branchen, som vi tillader os at kalde den er en af de hårdere konkurrencer indenfor webshops. Dette betyder ikke at det er umuligt at få en virksomhed i den branche til at overleve selvom man er ny og uerfaren med at drive webshop. Men blot at arbejdet bliver det sværere og der skal ligges mere tid i forskellige ting, så som søgemaskineoptimering, markedsføring både online og offline.

Der er et kæmpe antal af udbydere på markedet, så på trods af at efterspørgslen er så høj, er det også vigtigt for en webshop i denne branche hele tiden at holde priserne opdateret og tage forbehold for konkurrenternes priser så man hele tiden har en konkurrencedygtig pris. Målgruppen er meget bredere end man måske lige antager ved første tanke. Vi ser kunder i det unge segment, men også i det ældre. Dette betyder også at der skal tænkes lidt over hvordan man vil markedsføre sig og man skal beslutte sig for om man kun vil bringe sit budskab ud til den ene målgruppe eller om man vil gå efter at ramme begge grupper. Der kan det være en god ide at lave en markedsføringsstrategi før man går igang med yderligere markedsføringsarbejde. Nogle gange vil det også være et godt tip til nyopstartede virksomheder at snakke med en professionel rådgiver indenfor dette områder for at kunne opnå det største udbytte af ens markedsføringsbudget.

Analyse

I en branche som sexlegetøjs branchen vil produktudviklingen oftest ske i enten hjem landet eller et af det førende lande indenfor denne kategori. Her er det altså ikke webshoppen selv som nødvendigvis bliver nød til at udvikle produkterne, da dette allerede er et populært emne hvor store virksomheder allerede udvikler produkterne.

Derefter bliver produkterne produceret i de billige lande, oftest ser vi disse produkter blive produceret i Kina og Japan hvorefter de sendes til de forskellige lande blandt grossister som videre sælger dem til diverse webshops og fysiske butikker.

Marketing er utrolig vigtigt i denne branche eftersom der er et stort valg af udbydere og efterspørgslen er ligeledes høj. Derfor er det vigtigt for en nyere webshop som Sexshoppendanmark.dk at få lavet et godt marketingsmix så markedsføringen står skrapt uden at man bruger unødvendige resourcer på markedsføring som ikke giver nogen form for afkast.

Salg og service sker igennem hjemmesiden, oftest er der ikke den største kundekontakt. Dette betyder dog ikke at webshoppen ikke skal ligge op til at kunderne har alt muligt for at kontakte butikken. Lige som i en fysisk butik kan kunderne have nogle spørgsmål til produkterne, og her er det vigtigt at være hurtig på aftrækkeren. Svarer virksomheden ikke hurtigt når, går kunden simpelt videre til den næste udbyder som måske er hurtigere til at svare. Derfor kan det være en utrolig god ide at tilbyde telefonsupport hvor kunderne kan ringe ind og stille spørgsmål for hurtigst muligt kontakt.

Udfra denne analyse mener vi at SexshoppenDanmark er godt forberedt på sin færden igennem ilden i denne branche. Her skal man virkelig stå skarp og være klar på en hård opstart. Men Simon(red. ejer) har formået at klare det super godt indtil videre, og vi er vilde med hans nye design der ligger op til mange og gode salg. Det har dog ikke lykkedes os at få en kommentar fra webbutikken, og derfor kan vi kke yderligere uddybe hvordan webshoppen har planlagt sin udvikling igennem de næste par år eller om der overhovedet er planer for dette.

Kilder:

 

Reklamer

Skriv et svar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s