Haubjerg møbler er en virksomhed som har været etableret længe. Grunden til de har fanget vores interesse er deres nylige investering til online markedsføring. Haubjerg har længe haft en hjemmeside, men denne hjemmeside har ikke altid været lige nydelig og overskuelig og kigge på. Dette skal der dog ændres på nu!

Haubjerg har nemlig bestilt et professionelt til at sørge for deres hjemmeside nu ikke kun bliver flot og funktionelt, men også at deres online markedsføring gør at de bliver set online. Dette omhandler blandt andet google.dk, adwords og facebook.

Dette gør at de nu kommer i kategorien som en dansk webshop og for at have noget at sammenligne med vælger vi at nu at analysere nogle af det ældre virksomheder som bevæger sig ind på det online marked via online markedsføring.

 

Billige møbler med design brands

Hos Haubjerg bliver der solgt alt fra brugte kontormøbler til helt nye top design møbler. Haubjerg er en stor koncern med et kæmpe lager hvor der er mulighed for at stable mange forskellige typer varer ind, og dette bliver også udnyttet. Som tidligere nævnt har Haubjerg ligesom Palby Marine mulighed for at udnytte det at drive en større virksomhed også giver en bedre mulighed for mængde rabat. Dette sørger for at Haubjerg har mulighed for at tilbyde høj kvalitets møbler til rigtig gode priser til både private og erhverv brug. Haubjerg har utrolig mange møbler som bliver solgt billigere end hos mange andre design møbel forretninger. Dette betyder også at hvis de først får gang i den online markedsførings strategi vil de pludselig se et stigende antal kunder hos dem, hvilket måske gør at de får lyst til at gå skridtet videre og køre en direkte webshop i forbindelse med deres nye hjemmeside. Hvis de vælger denne løsning vil de kunne opnå et meget større overskud ved at hæve omsætningen gevaldigt per år. Ved at hæve omsætningen har Haubjerg også en større mulighed for at købe endnu flere varer hjem af gangen, og dette giver blot en større mængde rabat som kan udnyttes til at sælge varerne endnu billigere eller have en større avance per solgt produkt.

Så snart de kan hæve avancen per produkt så kan de også hæve overskuddet generelt set. Og dette er jo hvad de fleste virksomheder går efter i sidste ende.

14PH-Kogle

Markedet

Markedet Haubjerg bevæger sig på er et af de hårdere markeder da der er utrolig store udbydere som handler med billige vare, så som Ikea. Til kunden som ønsker lidt bedre kvalitet vælger oftest den svenske kæde som har en butik i de fleste områder af Danmark. Nemlig Ilva. Derudover er der utrolig mange andre udbydere som tilbyder det samme som Haubjerg, hvilket kun gør det vigtigere at sørge for at sin markedsføring er i iorden.

Derudover er det yderst vigtigt at Haubjerg sørger for at hver kunde der besøger butikken har en positiv oplevelse af dem og evt. skaber noget mund til mund effekt hvorved Haubjerg får flere kunder. Haubjerg har allerede en større kundekreds hvilket selvfølgelig også gør det lettere for dem at overleve da de er en ældre virksomhed. Tilgengæld må man aldrig tage dette forgivet, da det hurtigt kan vende. Vi har tidligere analyseret virksomheder som er overlevet den første fase af virksomheden, og da man så ellers skulle mene at virksomheden nu skulle køre stabilt stille og roligt, valgte virksomheden selv at smide deres succes væk. Ejeren begyndte at vise arrogant attitude hvilket smittede af på hans konsulenter, og derfor smed de utrolig mange nye kunder væk, men også de kunder som allerede var under aftale sneg sig lige så stille væk.

Dette fortæller os blot at det er vigtigt at uanset hvor stor succes virksomheden har skal man stadig kæmpe for sine kunder og ikke tage dem for givet. Hvis man begynder at prioritere sine kunder med lav interesse, forsvinder de stille og roligt. Også selv om de måske er glade og tilfredse med det tilbudte produkt du leverer. Det er vigtigt at huske på at mennesker er mennesker og ikke bare robotter som ser udelukkende på det materielle produkt.

Haubjerg er dog stik det modsatte. Trods virksomheden allerede har success er der en god atmosfære når man besøger både butikken og hjemmesiden, hvilket gør at man føler sig “hjemme” og ikke føler sig presset ud i noget man egentlig ikke føler for.

Konklussion

Haubjerg vælger det helt rigtige så snart de meldte sig ind under den online markedsføring strategi de nu begynder på. Dette sker i forløb med et par måneder hvor hjemmesiden vil være under opbygning og synlig gjort. Hvis vi kigger på statistikker over webshops kan vi også se at brugen af disse er i stigende vis, hvilket blot gør det smart for Haubjerg at blive fundet på nettet sammen med de mange andre webshops og butikker.

 

 

 

Reklamer

Skriv et svar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s